Consumentenproducten & Retail

De sector voor consumentengoederen en retail heeft op dit moment te maken met ongekende uitdagingen en mogelijkheden. In opkomende markten stijgt de vraag door een toename van het beschikbare inkomen. Tegelijkertijd hebben andere markten te maken met een hoge prijsgevoeligheid in een omgeving die gekenmerkt wordt door pessimisme, werkeloosheid en concurrentie – met name via mobiele en online kanalen, en van prijsvechters.

Internationale organisaties vinden het vaak extra moeilijk om de globale strategie af te stemmen op regionale, economische variaties. Om te kunnen navigeren in deze dynamische omstandigheden zijn mensen nodig die flexibel zijn en zich snel kunnen aanpassen. Wij helpen bedrijven om een gedegen talentmanagementstrategie op te stellen en de Leaders For What's Next te vinden die vooroplopen op het gebied van groei en prestaties.

De professionals van Amrop hanteren een gestructureerde aanpak van Executive Search op basis van diepgaande inzichten in de markt, de belangrijkste spelers en trends binnen de industrie, en natuurlijk een uitgebreid relatienetwerk. En zij passen zich aan de verschillende eisen van hun klanten aan – van Fortune 500-ondernemingen, mid- en small cap bedrijven tot familiebedrijven.

De Partners en Research Consultants van Amrop combineren hun kennis van de lokale markt met de toegang tot internationale bronnen. We werken nauw samen met onze klanten aan de kostenefficiënte, betrouwbare en duurzame werving van van nationaal en internationaal talent.

Onze staat van dienst spreekt voor zich: sinds 2010 hebben meer dan 50 gespecialiseerde Consultants van Amrop meer dan 2.200 opdrachten uitgevoerd voor klanten in de consumentengoederen- en retailsector. De omzetgrootte van onze klanten varieert van 25 miljoen tot 25 miljard USD en onze opdrachten hebben betrekking op alle  leiderschap en directie functies.

Context

Tegenwoordig bestaat het traditionele bedrijfsmodel van de retailsector naast andere groeiende kanalen, de zogenoemde omni-channel retailer. Datamining, businessanalyses en digital marketing zijn kernfuncties geworden. Bedrijven die consumptiegoederen produceren, moeten permanent hun meerwaarde bewijzen waardoor de behoefte aan innovatie steeds verder toeneemt. Om te voldoen aan de verwachtingen van de retailsector moeten ze ook efficiënt en kosteneffectief zijn, aangezien de marges steeds vaker onder druk staan.

In deze dynamische context moeten de bedrijfs executives snel en eenvoudig kunnen navigeren en zich richten op beheersbare oplossingen; personen die zich kunnen aanpassen aan steeds snellere veranderingen en kansen, terwijl ze de toekomststrategie geen moment uit het oog verliezen.

Maar deze vaardigheden zijn schaars en veelgevraagd. De concurrentiestrijd om leiders die bedrijven écht helpen om zichzelf te definiëren – ook op de lange termijn – blijft maar toenemen.

Expertise

De internationale Consumer Goods and Retail Practice Group van Amrop begrijpt de uitdagingen waar specifieke marktsegmenten mee te maken hebben, waardoor we talenten kunnen vinden die aansluiten bij de unieke cultuur, structuur,marktsegment en strategische doelstellingen van onze klanten.

We begrijpen de drijfveren van het nieuwe, diverse en multiculturele medewerkersteam. En we kunnen u helpen om een overtuigende waardepropositie op te stellen om de executives te vinden die beschikken over de kwaliteiten, kennis en vaardigheden die uw onderneming nodig heeft.