Klantreactie: Samenwerkende Hulporganisaties

Voormalig voorzitter Rene Grotenhuis:

“We zochten die frisse blik van buiten”

Samenwerkende Hulporganisaties (SHO) zocht een nieuwe toezichthouder. Voormalig voorzitter Rene Grotenhuis vertelt: “De reflectie en kritische houding van Amrop hielp ons verder. Samen vonden we een goede leider.”

Voor het wervingsproces keek de organisatie bewust verder dan het eigen netwerk, aldus Grotenhuis: “We wilden breder kijken dan de mening van de vertegenwoordigers van de lid-organisaties. We zochten die frisse blik van buiten.

Tegelijk wilden we samenwerken met een bureau dat affiniteit heeft met onze bedrijfsfilosofie en –cultuur. Een organisatie met uitstraling. Daarom viel onze keuze op Amrop. En als not for profit-specialist paste Amrop-partner Bob de Groot precies in het plaatje.

“De werving verliep soepel, efficiënt en effectief”

Hoe verliep het wervingstraject?

Het traject verliep soepel, efficiënt en effectief. Bob kent de spelers binnen SHO, overziet het veelzijdige speelveld én voelt onze belangen goed aan. We hebben Bobs adviezen gevolgd en konden uiteindelijk een zeer bekwame vrouw aannnemen als bestuurder.

“Bob voelde goed aan welk type bestuurder bij ons past”

Wat viel op aan de samenwerking?

Goededoelenorganisaties hebben allemaal hun eigen belang. Pas bij uitzonderlijke rampen slaan de 11 samenwerkende hulporganisaties de handen ineen onder de naam Giro555. Giro555 werkt dan samen met Nederlandse omroepen, zenders en andere media, en vraagt heel Nederland om zich aan te sluiten.

Een goede toezichthouder snapt dit speelveld – en staat boven de partijen. Hij of zij kan snel schakelen van low-profile naar high-profile en kan campagnes leiden. Hij of zij is kortom een goede leider. Bob begreep dit en voelde goed aan welk type bestuurder bij ons zou passen.

“De inzet van Amrop leidde tot meer vrijheid en distantie”

Waar ben je het meest tevreden over?

SHO koos voor het eerst in zijn bestaan voor een bestuurder van buiten de eigen gelederen. Door Amrop in te schakelen was er zowel voor SHO als voor de kandidaten meer vrijheid en distantie. De externe reflectie en kritische houding leidden tot een onafhankelijk wervingsproces – mét resultaat.”